verkiezingsprogramma 2022-2026

‘Voor een eerlijke toekomst’ beschrijft de plannen en ideeën van de Partij van de Arbeid voor de periode 2022-2026. Het wordt de basis van waaruit wij gaan werken.

We geven aan wat de PvdA belangrijk vindt voor Dronten en welke acties of initiatieven we willen ondernemen en ontplooien om onze doelen te bereiken.

Dat doen we vanuit de sociaal democratische gedachte, waarin solidariteit en aandacht voor je medemens centraal staan. Waar mensen in een minder sterke sociale positie worden ontzien. Waar je niet wordt uitgesloten en iedereen de kans krijgt om mee te doen.

Dat is de samenleving waar de PvdA voor staat! Het is ook het kompas waar onze (burger)raadsleden op zullen varen. Zij zullen dat doen in de vaste overtuiging dat we op die manier kunnen werken aan een gemeenschap waar iedereen zich in een prettige en leefbare omgeving thuis kan voelen.

Onze raadsleden voelen zich in de eerste plaats volksvertegenwoordiger. Zij zijn immers als raadslid door jou gekozen! Zij willen ook gebruik maken van jouw kennis en ervaring en zullen informatie vragen van (maatschappelijke) organisaties en burgers via bijeenkomsten zoals ‘Bij de fractie aan tafel’. Maar voel je ook vrij om zelf het initiatief te nemen. Wij zijn er voor jou en willen weten wat er leeft onder de bevolking!

Het programma voor de periode 2022-2026 is beschreven in drie hoofdstukken: Wonen, Werk en Inkomen en Welzijn en Zorg. De vierde W(ereld) is alles overstijgend.

Dronten is een stipje op onze planeet, waarvan er geen tweede bestaat. Daarom zal al ons handelen worden getoetst aan de gevolgen voor de leefomgeving, het klimaat, het milieu en de natuur.

We hebben er voor gekozen om ons programma beknopt en leesbaar te formuleren. Aan het eind van elk hoofdstuk staan onze prioriteiten, die tezamen een korte samenvatting van ons verkiezingsprogramma vormen.

Wij zijn er klaar voor! Steun je ons om een eerlijke toekomst voor alle bewoners van Dronten te realiseren?

Onze plannen voor:

Wonen

Wonen is meer dan een dak boven je hoofd. Het is je vertrouwde thuisbasis en vormt een belangrijk deel van jouw bestaanszekerheid. Wonen doe je niet alleen, maar met anderen

Werk en Inkomen

Voor de PvdA is werk betaald én goed werk. Daar hoort een fatsoenlijk salaris bij met goede arbeidsvoorwaarden. Ook als het hebben van een baan (even) niet lukt, zorgen we

Welzijn en zorg

De PvdA wil dat alle inwoners van onze gemeente een goed leven hebben en zet daarom in op gezondheid, welzijn en preventie.
 Wij willen voor alle burgers een goed en