Snelle en flexibele woningbouw

24 februari 2023

Bezoekers Thema avond ‘Samen Wonen!’ zijn voor snelle en flexibele woningbouw
87% van de aanwezigen op de Thema-avond Samen Wonen! vindt dat een snelle en flexibele oplossing ook in de Gemeente Dronten noodzakelijk is. Daarmee deelden zij het standpunt van de sprekers Jop Fackeldey en Noek Pouw.
In de door de PvdA Dronten georganiseerde thema avond was de centrale vraag of er een snelle en flexibele oplossing is voor acute woningnood. Door Jop Fackeldey, gedeputeerde van de Provinciale Staten in Flevoland, werden de projecten “Lars en Lilly” in Lelystad nader toegelicht, waarbij binnen enkele maanden stapelbare, verplaatsbare, schakelbare, splitsbare of aanpasbare woningen werden geplaatst.
Noek Pouw, bestuurder van Oost Flevoland Woondiensten stelde in zijn presentatie dat hij vanuit zijn taak als bestuurder van een woningcoöperatie in principe geen voorstander is van flex wonen, aangezien dit slechts een tijdelijke oplossing is. Hij gaf echter ook aan dat een dergelijke oplossing op dit moment noodzakelijk is om de druk op de woningmarkt te verminderen.
Beide sprekers refereerden dan ook naar een uitspraak van oud PvdA politicus Jan Schaefer “In geouwehoer kun je niet wonen” oftewel niet praten maar doen!
De aanwezigen hadden de gelegenheid om op stellingen te reageren. Uit een vraagstelling aan de aanwezigen van deze thema avond bleek dat 87 % van de aanwezigen het standpunt deelden van beide sprekers dat een snelle en flexibele oplossing ook in de Gemeente Dronten noodzakelijk is.