Ruim 50 jaar lid!

22 juni 2020

Je zou het bijna vergeten in deze tijden, maar er is in Nederland nog steeds een felle discussie gaande over onze rechtsstaat, nieuwe democratie en het bestaansrecht van m.n. gevestigde politieke partijen. Toch mag niet onderschat worden dat de kracht van een democratische politieke partij  voor een belangrijk deel gebaseerd is op trouwe leden, die hun contributie betalen. Vaak zijn zij  best kritisch op het functioneren van hun partij, maar de neiging om in onzekere tijden weg te lopen hebben zij niet.

Zo’n trouw en actief lid is onze plaatsgenoot Frits Schmidt, die al ruim 50 jaar lid is van zijn partij: de Partij van de Arbeid. Hij kreeg daarom op 1 mei j.l. de erespeld van het hoofdbestuur van de PvdA uitgereikt. Gezien de omstandigheden werd door zijn vrouw Sien de fraaie speld op zijn revers aangebracht. Natuurlijk waren er ook bloemen en gelukwensen van het bestuur en de fractie van de PvdA-Dronten.

Het moge duidelijk zijn, voor een serieuze politieke partij zijn leden als Frits Schmidt goud waard!