23 mei 2016

Gastcollege door staatssecretaris Van Dam over Europees landbouwbeleid 26 mei 2016

Om jongeren te betrekken bij het Europees landbouwbeleid geeft staatssecretaris Martijn van Dam (Economische Zaken) donderdag 26 mei een gastcollege aan studenten van twee agrarische opleidingen. Het betreft een college aan circa 90 MBO- en HBO-studenten van het Groenhorst en CAH Vilentum, beide gevestigd in Dronten. Dit is een activiteit in het kader van het lesprogramma ‘EU back to school’, waarbij ministers en staatssecretarissen als onderdeel van het Nederlands voorzitterschap van de EU gastlessen verzorgen.

Tijdens het college schetst staatssecretaris Van Dam de achtergronden van het Europese Gemeenschappelijk Landbouwbeleid (GLB) en de raakvlakken tussen de EU en boeren in Nederland. Ook gaat hij in op toekomstige ontwikkelingen.

Voorafgaand aan het college wordt een video getoond waarin mensen op straat is gevraagd wat zij weten van het GLB. De studenten beantwoorden vervolgens een aantal vragen in een quiz via de mobiele telefoon. Na de quiz geeft staatssecretaris Van Dam zijn gastcollege en is er aan de hand van stellingen ruimte voor vragen van studenten.

Als u aanwezig wilt zijn bij het gastcollege, kunt u zich aanmelden bij Job van de Sande, woordvoerder Economische Zaken: [email protected]

Programma 26 mei
13.45 uur  Introductiefilm en quiz met studenten via mobiele telefoon