Bezorgd over de parkeersituatie in het centrum van Swifterbant

12 september 2023

Het centrum van Swifterbant raakte door de bouw van het multifunctioneel centrum (MFC) 25 parkeerplaatsen kwijt. Aan de gemeente om dit op te lossen. De gemeente maakte een plan maar gemeenteraadsleden wonende in Swifterbant Sandra Nobel (PvdA) en Willemien Wever (CDA) zijn er niet gerust op en stellen vragen aan B en W.

De gemeente stelde voor De Poort éénrichtingsverkeer in en leidde het verkeer om via de Schutsluis en de Zoom. Deze smalle wegen zijn volgens de beide raadsleden niet ingericht op doorgaand verkeer.  Zij verwachten dat winkelend publiek meer achter De Hoeksteen gaat parkeren: „Maar een voetpad van die parkeerplaatsen naar de winkels aan De Poort ontbreekt.”
Sandra NobelNobel en Wever schrijven dat winkeliers en omwonenden niet onverdeeld gelukkig zijn met de situatie. Wel begrijpen ze dat er maatregelen nodig zijn voor de verkeersveiligheid.

PvdA en CDA willen weten of éénrichtingsverkeer op De Poort definitief is en wat de gemeente verder gaat doen aan de bereikbaarheid van het centrum. Ook hebben ze nogal wat vraagtekens bij het overleg tussen de gemeente, winkeliers en omwonenden. Ze vragen om meer en goed bereikbare parkeerplekken rond de winkels in Swifterbant.

Bron: De Drontenaar