Willem Rutten 50 jaar lid PvdA!

13 mei 2021

In de media worden wij bijna dagelijks geconfronteerd met begrippen als nieuwe democratie, nieuw leiderschap, dualisme, teloorgang van sommige gevestigde partijen, links en rechts populisme enz. enz.

Maar hoe je het ook wendt of keert, er bestaat nog steeds een grote groep mensen, die al jarenlang lid is van een gevestigde partij en dat ook wil blijven. Niet uit luiheid, maar simpel omdat deze leden de politieke lijn van hun club, weliswaar soms kritisch, blijven onderschrijven. Noem het idealisme! Zo’n harde kern blijft goud waard voor een partij, met name in deze tijd van politieke versnippering. Willem Rutten is zo’n trouw lid, al 50 jaar lang!

Heel bewust, naar eigen zeggen, heeft hij in de laatste klas van de HBS gekozen om lid te worden van de PvdA na politiek bewust te zijn geworden door toedoen van zijn leraar Staatsinrichting. Ook in tijden, dat de PvdA het moeilijk had en het soms de leden deed twijfelen, liet hij de partij niet in de steek.

De basis van oprecht sociaal-democratisch denken bleef in zijn werkend leven als advocaat en ook daarna de richtlijn. Om hem daarvoor te bedanken hebben bestuur en fractie van de PvdA hem op 1 mei j.l., de Dag van de Arbeid, de gouden speld, die hoort bij een vijftigjarig lidmaatschap, met plezier en dankbaarheid overhandigd met daarbij natuurlijk een riante bos rode rozen.

Zijn vrouw heeft de fraaie speld zorgvuldig aangebracht op zijn revers.

Tenslotte, het moet nog maar eens gezegd worden: trouwe leden zijn en blijven onmisbaar in een gezonde democratische politieke partij.

Waar ben je naar op zoek?