Door Suzanne Stoop-Aszink op 18 februari 2016

PvdA stelt schriftelijke vragen: “Hoe gaat het met de Wsw’ers?”

image
De PvdA heeft zich in deze raadsperiode ingezet om de contracten van de wsw’ers die daarvoor nog in aanmerking kwamen te verlengen. Het was een langdurig proces waarin er veelvuldig contact is geweest met ambtenaren en wethouders. Maar helaas leidde dat niet naar een door ons gewenst resultaat. Er is wel een belofte gedaan. De mensen met een wsw-indicatie op de wsw-wachtlijst zouden met voorrang worden begeleid naar werk. Zij kregen een hoge prioriteit in de nieuwe participatiewet die op 1 januari 2015 in werking is getreden.

We zijn nu ruim een jaar verder. Tijd om de wethouder te vragen wat er tot nu toe is bereikt. Hoeveel mensen van die wachtlijst hebben nu een baan?

Schriftelijke vragen ex. Art. 41 van het reglement van orde van de Raad worden binnen 30 dagen beantwoord en komen dan de eerstvolgende raadsvergadering op de agenda. We verwachten hier eind maart over te spreken.

Suzanne Stoop-Aszink

Nr. 1 op de kandidatenlijst: Lijsttrekker Suzanne Stoop-Aszink is in 2009 de vorige fractie komen versterken als burgerraadslid. In maart 2010 is zij gekozen als raadslid. Met een boel ambitie is zij begonnen aan haar politieke carrière. Hoewel het niet altijd makkelijk is om in de oppositie dingen voor elkaar te krijgen heeft ze zeker

Meer over Suzanne Stoop-Aszink