Persbericht – Groenlinks, PvdA en SP maken zich grote zorgen

30 juli 2020

GroenLinks, PvdA en SP maken zich grote zorgen

Dronten lijkt wel het epicentrum van misstanden te worden

Dronten 29 juli 2020:

Een aanhoudende stroom van negatieve berichtgeving over werkomstandigheden en huisvesting van arbeidsmigranten in de gemeente Dronten is reden geweest voor de drie fractievoorzitters van de lokale gemeenteraadsfracties van GroenLinks, PvdA en de SP om samen vragen te stellen aan het college van burgemeester en wethouders.

De raadsleden Paul Vermast, Suzanne Stoop en Peter Duvekot maken zich grote zorgen om de misstanden die zich binnen de gemeentegrenzen lijken af te spelen en vragen om opheldering. Zij zouden graag zien dat er nadere regels gesteld worden aan de huisvesting van en zorgverlening aan arbeidsmigranten. Maar allereerst willen zij dat er zo snel mogelijk een goed beeld verkregen wordt van de aantallen arbeidsmigranten en de situatie waarin zij verkeren. Dat ontbreekt op dit moment namelijk.

In de gemeente Zeewolde zou de gemeente zelf regelmatig de huisvesting van arbeidsmigranten bezoeken en controleren. De partijen vinden dat een goed voorbeeld van hoe het in Dronten ook zou kunnen.

Waar ben je naar op zoek?