Door op 5 april 2016

Opening Mimar Sinan moskee Biddinghuizen

Afgelopen zaterdag twee april waren algemeen bestuurslid Erik Kaper en ik bij de opening van de Mimar Sinan moskee in Biddinghuizen. Na een feestelijke optocht van kleurrijk uitgedoste Janitsaren door het centrum van het dorp arriveerden we bij de nieuwe moskee.

Voordat de moskee officieel geopend werd hielden verschillende mensen toespraken over de totstandkoming van de nieuwe moskee en ook de plaats die de Turkse gemeenschap heeft in Biddinghuizen en in Nederland in het algemeen. Er waren een flink aantal sprekers aanwezig en de sfeer was goed. Die goede sfeer was ook kenmerkend voor het hele proces. Er waren geen klachten van omwonenden, er waren geen protesten… Het was feest omdat een groep Biddinghuizenaren een nieuw gebedshuis hadden gebouwd! Met trots sprak Willem Feiken ,de voorzitter van dorpsbelangen Biddinghuizen, over hoe vanzelfsprekend het eigenlijk was dat het allemaal zo soepel is verlopen. Wat mij betreft is die trots een gepaste trots.

In een tijd waar angst en terreur gebruikt worden om mensen tegen elkaar op te zetten is het goed om te zien dat het ook op deze manier kan. Namens het bestuur en de fractie van de PvdA Dronten feliciteren wij niet alleen de Turkse gemeenschap maar heel Biddinghuizen met haar nieuwe moskee!

Joost de Graas en Erik Kaper
PvdA Dronten