In memoriam – Wim Revet

1 mei 2020

Een markant sociaaldemocraat is niet meer. Wim Revet overleed  op 25 april in  Kraggenburg, waar hij sinds een paar maanden met zijn vrouw Joke woonde. Daarvoor was  hij sinds 1962 inwoner van Dronten/Biddinghuizen.

Als consulent stadsvernieuwing  raakte hij in de jaren zestig betrokken bij de woonproblematiek en werd lid van de PvdA.

Wim  bezat  enorme kennis op een veelheid aan terreinen. Dat maakte hem geliefd, maar bij politieke opponenten ook gevreesd. Hij heeft veel betekend  voor de volkshuisvesting in Dronten en was een van de oprichters van woningcorporatie OFW. Levensloopbestendig bouwen was zijn devies.

Wim was na de verkiezingen in 1998 beoogd kandidaat wethouder, maar helaas kwam er een college zonder de PvdA.  Als nestor van een jonge en nog weinig ervaren fractie volgde hij het college kritisch, maar altijd beargumenteerd  vanuit een grote dosis vakkennis, en gaandeweg groeide zijn gezag in de gemeenteraad. Hij gaf  kleur aan de PvdA in Dronten, waardoor de partij  in 2002 van drie naar vijf  zetels groeide en in het college terecht kwam.  Wim deed zelf een stap terug, maar bleef op de achtergrond actief als adviseur voor de fractie. Tot op hoge leeftijd was hij aanwezig op elke ledenvergadering, positief kritisch en met een duidelijke inbreng.

Wim was ruim 50 jaar lid van onze  partij en een echte PvdA man. Kritisch, betrokken, maar met het hart op de goede plaats.

Hij werd soms geplaagd met zijn altijd aanwezige muts met pompoen erop. Maar uiterlijk kon hem niets schelen, het ging hem altijd om de inhoud.

Wij gaan hem missen en denken met respect  aan hem terug.