Algemene Ledenvergadering – 15 januari (digitaal)

8 januari 2021

Algemene ledenvergadering PvdA Dronten
Vrijdag 15 januari 20:00 – 22:00 uur
!! Digitaal via Samen Online

1. Verslag vorige alv 180220 (zie bijlage)

2. Werkplan 2021 en de bijbehorende begroting 2021 (zie bijlagen)

3. Informatie onderhandelingen PvdA/GroenLinks

4. Procedure gemeenteraadsverkiezingen 16 maart 2022 De vergadering moet reglementair een besluit nemen over de onderstaande punten:
a. De vergadering besluit of er wordt deelgenomen aan de gemeenteraadsverkiezingen en op welke wijze (zie voorstel 1).
b. Draaiboek voor de voorbereidingen van de gemeenteraadsverkiezingen (bijlage: verkiezingen gemeenteraden). Daaronder vallen in elk geval de werkwijze bij:
* het opstellen van het ontwerpverkiezingsprogramma ( zie voorstel 2) (bijlage: basisverkiezingsprogramma)
* de profielschetsen (zie voorstel 3)
* de ontwerpkandidatenlijst (zie voorstel 4)

c. De vergadering besluit of er wel/niet een ledenraadpleging wordt gehouden voor de vervulling van de positie van de lijsttrekker [art. 5.3 lid 4 HHR] (zie voorstel 5).

d. Daarnaast wordt besloten of de ontwerpkandidatenlijst wordt opgesteld door het afdelingsbestuur (eventueel terzijde gestaan door een adviescommissie) of door een onafhankelijke kandidaatstellingscommissie. Indien gekozen wordt voor het laatste dienen de leden door de afdelingsvergadering worden benoemd. [art. 5.3 lid 7 HHR] (zie voorstel 6).

e. De vergadering stelt vast op welke wijze de fractie geadviseerd wordt inzake de keuze van de kandidaat-wethouder(s) en of daar een aparte selectiecommissie voor zal worden ingesteld (zie voorstel 7).

5. Informatie TK verkiezingen 17 maart 2021

6. Uit de fractie
8. Sluiting

Waar ben je naar op zoek?