Door op 2 maart 2014

Schaf parkeerschijf af!

SONY DSC

Dronten heeft een mooi winkelcentrum en sinds kort gelukkig volop gratis parkeerplaatsen. Prettig voor de ondernemers die het de afgelopen jaren niet altijd even gemakkelijk hebben gehad. In dit fijne dorp mogen wij, met een parkeerschrijf, gratis twee uur parkeren en dat weten de mensen uit de omliggende gemeentes ook. En na die twee uur? Voor wie wil blijven terug naar de auto om die kaart nog eens in te stellen of, vertrekken.

En dat laatste is jammer, iedereen gunt het winkelend publiek de tijd om in alle rust in het centrum te zijn. De PvdA stelt daarom voor de parkeerschijf in het overgrote deel van het winkelcentrum af te schaffen. Dat kost de gemeente niets en is voor onze ondernemers een aangenaam douceurtje.

Want mensen die na twee uur weggaan, die consumeren niks meer bij een van onze horeca etablissementen, die lopen niet nog eens extra hun favoriete winkel binnen omdat ze die jurk, de vergeten boodschap of dat boek toch graag willen hebben. Nee die gaan, bezorgd om een bon, snel naar de auto en komen niet terug.

Aan wethouder Paul Gach daarom de oproep: ‘Schaf die onzinnige parkeerschijf voor de parkeerplaatsen rondom het winkelcentrum zo snel mogelijk af!’

Daarmee maakt Gach een sympathiek gebaar naar onze ondernemers en het winkelend publiek.